Hvordan få flere til å kjøpe i nettbutikken din?

I denne episoden dykker vi ned i det som faktisk får folk til å klikke på "kjøp"-knappen i din nettbutikk. Vi starter med et grunnleggende tips om at kjøp-knappen bør skille seg ut fra resten av nettsiden din. For eksempel, hvis nettsiden din er dominert av rødt, kan det være en god idé å gjøre kjøp-knappen grønn. Selvfølgelig er det alltid unntak, og noen butikker fungerer godt selv med rosa overskrifter og rosa kjøp-knapper. Det viktigste er å teste hva som fungerer best for deg. Vi snakker også om viktigheten av kontinuerlig testing og optimalisering. Hvis du er heldig nok til å ha en konverteringsrate på 10%, betyr det ikke at du bør være fornøyd. Tvert imot, du bør alltid prøve å presse dette tallet høyere. For å gjøre dette, bør du tillate datadrevne beslutninger å guide prosessen. Bruk verktøy som Meisler til å kjøre tester og samle nok data for å kunne gjøre kvalifiserte beslutninger. Vi tar også en titt på kjøpsprosessen på nettsiden din. Du kan ha klart å overtale kunden til å legge et produkt i handlekurven, men du har ikke ordren før "bestill"-knappen er trykket på. Det som skjer i dette siste trinnet, når du kommer til kassen, er ekstremt viktig. Her er vårt råd å fjerne all distraksjon og gjøre prosessen så enkel som mulig. Det eneste som gjelder på dette tidspunktet er å få kunden til å fullføre bestillingen. Til slutt diskuterer vi hvordan du kan bruke testimonials og andre metoder for å dytte kunden over kanten og få dem til å fullføre kjøpet. Målet er å gjøre prosessen så sømløs og forståelig som mulig. Og husk, ved å doble omsetningen din med samme antall besøkende gjennom konverteringsoptimalisering, kan du oppnå fantastiske resultater. Så det er absolutt verdt å investere tid i dette.
I denne episoden dykker vi ned i det som faktisk får folk til å klikke på "kjøp"-knappen i din nettbutikk. Vi starter med et grunnleggende tips om at kjøp-knappen bør skille seg ut fra resten av nettsiden din. For eksempel, hvis nettsiden din er dominert av rødt, kan det være en god idé å gjøre kjøp-knappen grønn. Selvfølgelig er det alltid unntak, og noen butikker fungerer godt selv med rosa overskrifter og rosa kjøp-knapper. Det viktigste er å teste hva som fungerer best for deg.

Vi snakker også om viktigheten av kontinuerlig testing og optimalisering. Hvis du er heldig nok til å ha en konverteringsrate på 10%, betyr det ikke at du bør være fornøyd. Tvert imot, du bør alltid prøve å presse dette tallet høyere. For å gjøre dette, bør du tillate datadrevne beslutninger å guide prosessen. Bruk verktøy som Meisler til å kjøre tester og samle nok data for å kunne gjøre kvalifiserte beslutninger.
Vi tar også en titt på kjøpsprosessen på nettsiden din. Du kan ha klart å overtale kunden til å legge et produkt i handlekurven, men du har ikke ordren før "bestill"-knappen er trykket på. Det som skjer i dette siste trinnet, når du kommer til kassen, er ekstremt viktig. Her er vårt råd å fjerne all distraksjon og gjøre prosessen så enkel som mulig. Det eneste som gjelder på dette tidspunktet er å få kunden til å fullføre bestillingen.

Til slutt diskuterer vi hvordan du kan bruke testimonials og andre metoder for å dytte kunden over kanten og få dem til å fullføre kjøpet. Målet er å gjøre prosessen så sømløs og forståelig som mulig. Og husk, ved å doble omsetningen din med samme antall besøkende gjennom konverteringsoptimalisering, kan du oppnå fantastiske resultater. Så det er absolutt verdt å investere tid i dette.


Husk å abonner:

Bak podcasten:
Hvordan få flere til å kjøpe i nettbutikken din?
Sendes av